Ledigt jobb: Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
- Jobb
- Färdtjänsthandläggare/Administratör sökes till Biståndsenheten

Färdtjänsthandläggare/Administratör sökes till Biståndsenheten
MARIESTADS KOMMUNVästra Götalands län, Mariestad
16 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Biståndsenheten söker färdtjänsthandläggare/administratör
Biståndsenheten är en del av myndighetsavdelningen inom Äldre- och omsorgsförvaltningen. Vi har i uppdrag att ge administrativt stöd till hela förvaltningen.
Med anledning av en kommande pensionsavgång söker vi nu en färdtjänsthandläggare/administratör till vår enhet.
Låter det spännande med ett varierat arbete där du har chansen att forma innehållet i din arbetsvardag? Sök då tjänsten redan idag! Rekrytering sker löpande vilket innebär att intervjuer kan ske under ansökningstiden.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör innebär dina ansvarsområden fakturahantering, bokningar, inköp, hantera betalningsunderlag, bevaka funktionsbrevlådor, gallring och iordningställa dokument och blanketter med mera. Ett delat ansvar som redaktör för delar av vårt intranät ingår också i uppdraget.
I rollen som färdtjänsthandläggare så ingår att utreda och fatta beslut om färdtjänst och riksfärdtjänst.
Du kommer att ingå en arbetsgrupp med två avgiftshandläggare och ytterligare en administratör där ni delar på arbetsuppgifter och stöttar varandra. Samarbete sker även med andra professioner.
Totalt är vi 15 medarbetare på biståndsenheten och utgår från Drottninggatan 1 i Mariestad med närhet till resecentrum.
Välkommen att bli en del av oss!
KVALIFIKATIONER
Vi söker i första hand dig som har en eftergymnasial administrativ utbildning. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från handläggning/utredning.
Rollen är administrativ men innebär samtidigt många kontakter med flera verksamheter och blandade uppdrag från bland annat biståndschef, avdelningschefer och förvaltningschef. Det krävs därför att du är kommunikativ och har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer.
Du behöver vara lyhörd, flexibel och noggrann. Som färdtjänsthandläggare behöver du kunna utreda, bedöma och fatta beslut utifrån aktuell lagstiftning. Därför behöver du kunna tolka lagtext.
När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället för du besvara några urvalsfrågor.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser.
ÖVRIGT
Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet.
Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas.
Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad!
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se (http://www.livetiskaraborg.se) och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Lednings- och organisationsutvecklare
Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Hisingen
-
i Sverige AB, Laddboxbolaget
-
Göteborgs Stad , Arbetsmarknad och vuxenutbildning
-
Volvo Group
-
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02